יום שלישי, 4 באוקטובר 2011

איך נעשיתי טבעונית

אז ככה, גדלתי בבית יהודי, שבו האוכל המסורתי כלל בשר... הייתה דעה כזו, שאדם חייב לאכול לפחות פעם ביום מנת בשר.
מאוד אהבתי את המאכלים הבשריים שאימי הייתה מכינה. ידעתי כל הזמן שבשר לא צומח, אבל לא ממש הבנתי את מקורו... הבשר היה בבית כל הזמן, ולא שאלתי אף פעם מאיפה בא הבשר.
 
אח של אימא, שמיל מילר היה בעל אטליז שמיל הכי נחשב בלוד, המופעל כיום על ידי בנו חיים מילר, שהחליף את שם האטליז לשמו, אטליז חיים.
 
בכיתה ג', התרחש בחיי אירוע מכונן, שממנו לא הייתה דרך חזרה, ואשר גרם לי לגבש אורח חיים טבעוני, שכלל, לא רק הימנעות מאכילת החי ומן החי, אלא גם הימנעות מוחלטת משימוש במוצרים מהחי, כמו, ביגוד, הנעלה, אביזרים, פרווה וכד'.

ולהלן האירוע המכונן:

אימא קנתה שלושה גוזלי אווזים, והכניסה אותם למחסן הצמוד לחנות המכולת שלה שהיה צמוד לבית... ואני כל יום כששבתי מבית הספר, הייתי זורקת את התיק ורצה לכיוון הגשר שהיה ממוקם בדרך למושב בן שמן... בסביבתו צמחה עשביה עסיסית... הייתי קוטפת ככל שכפות ידיי הקטנות הכילו... וחוזרת בהתרגשות להאכיל את גוזלי האווזים...

לכל אווז היה שם, שאני נתתי לו (לא זוכרת)... כשפתחתי את דלת המחסן הם רצו לקראתי שמחים... היה ברור לי שהם מזהים אותי... הייתי מניחה לפניהם את העשב, מחליפה להם את המים, מלטפת אותם, ורק אז מתיישבת לאכול ולהכין שיעורים...


הרשומה עדיין בכתיבה.

 
 
 
 
הידעתם?...
מעל 200 מיליון בעלי חיים, מעונים ונרצחים באכזריות בתעשיית המזון מהחי... וזאת, רק בישראל.
יום הכיפורים הקדוש ליהודים, הוא שואה למיליוני תרנגולות חסרי ישע
המירו את המנהג הברברי של שחיטת תרנגולות, במנהג מוסרי של תרומת כסף, וכך תוכלו לבקש מאלוהים למענכם ולמען בני ביתכם... בידיים נקיות.

פרופ' גארי פרנציון - פילוסוף ומשפטן אמריקאי
"...מי שטוען שהוא בעד זכויות בעלי חיים אך אינו טבעוני, אי אפשר להתייחס אליו ברצינות... אם לבעלי חיים יש איזושהי חשיבות מוסרית... לא ניתן להצדיק את השימוש בהם לשם אוכל..."


סרטונים 
טבעונות למען האנושות, כדור הארץ, ובעלי החיים
הרצאה של גארי יורופסקי - חובה צפייה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה