יום שלישי, 4 באוקטובר 2011

גבי, אתה אינך

 לזכרו של סגן גבי (גבריאל) קורצברג הי"ד, שנפגשנו בתקופה שירותי הצבאי בקיבוץ נחשונים במסגרת של"ת (שירות ללא תשלום).
 
כאשר הביאו לידיעתי שגבי נעדר, הייתי כבר אחרי שירות צבאי...
 
לאחר מלחמת יום הכיפורים, נאלצתי להיפרד ממקום עבודתי כפקידה באופנת "דנדי" ומצאתי עבודה בבית קפה כמלצרית, ברח' אלנבי פינת יהודה הלוי בת"א... יום אחד כשסיימתי את העבודה, ועשיתי דרכי לכיוון תחנת האוטובוס, הביתה, ניגשה אלי אישה זרה, שמעולם לא פגשתי קודם לכן, ואמרה לי: 

"גבי... גבי זה מהקיבוץ... נחשונים... הוא נעדר...". הייתי בהלם... לא הבנתי איך היא ידעה לפנות אלי... ואז כשביקשתי לברר אתה פרטים, היא מיד הפנתה אלי גבה והסתלקה. 
 
נותרתי הממומה במקומי... רועדת... דקות ארוכות לא יכולתי להמשיך בדרכי... 
 
בהמשך הובא לידיעתי באותו אופן, ע"י אדם זר שלא פגשתי מחיי... הוא ניגש אליי ואמר לי: "גבי נמצא הרוג".
 
                             ***
 
יום אתמול חלף
המחר על הסף
מרווחת בכורסא
קוראת מכתביך ולא מאמינה -
הנייר טרם הצהיב
ואתה אינך...

-בקיבוץ.
בשדה חרוש
אתה -
על כנף טרקטור סחוב,
ואני -
ליד ההגה...
זו לי פעם ראשונה.

ב"ספיד" -
דהרתי אל תוך הצמחייה,
בינותיה מוסתרת -
ברזיית ההשקיה המרכזית...

דרך נס אסון לא קרה -
אך משקפיך, זכוכיתם התרסקה,
נבהלתי נורא,
ואתה הרגעת -
לא נורא, יהיו לי חדשים תוך יומיים שלושה...

היום -
כשהמחר היה לאתמול
קבוע אוהל שם נפלת -
על ההר.
ימים רבים איש לא ידע -
היית נעדר.

בקיבוץ.
בחדר על הרצפה ישובים -
רגלינו מזרחית שלובים,
ולפנינו -
משחק מלחמה -
שח.
באוויר דרוך המתח -
התקפה... הגנה... פריצה... התקפה -
מט!
ותנצח.

היום -
כשאתמול היה לשלשום,
מופסדת לך, גם בזו המלחמה,
ארכין בכעס ראשי -
ואעמוד דום!

צפירה....
- החיים כבחלום.

        ***



3 תגובות:

  1. בסיפור חייו של גבי (גבריאל) קורצברג הי"ד, כפי שמופיע באתר ההנצחה של צה"ל, נכתב כך:
    "...מלחמת יום-הכיפורים שמה קץ לכל חלומותיו. המלחמה פרצה... וגבי בקיבוץ, ממורמר כי "שכחו אותו", ומקץ 30 שעות טלפן לממונים עליו ונפרד מהוריו. "הוא הלך ללא התלהבות, אך בהכרה שהוא חייב לנהוג כך. גבי לא היה איש צבא". הוא נשלח לחזית הצפון ולחם שם כמפקד טנק. חבריו לקרב מספרים, שניסה לארגן את שארית הכוח והאיץ בלוחמים להתקדם בשטח. ביום ט"ז בתשרי תשל"ד (12.10.1973) נהרג סגן גבריאל בקרב עקוב מדם, באזור מזרעאת בית-ג'אן...".

    אני מבקשת מחבריו לקרב, שיספרו פרטים נוספים על האירוע שבו נפגע גבי למוות, ואיך קרה שהוא היה נעדר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הכנתי סרט על הקרב . מנחם 050-7701822

      מחק
    2. אודה לך על צירוף קישור לסרט.

      מחק