יום שבת, 7 בינואר 2012

מרק ירקות

אימא שלי ז"ל לימדה אותי
תשימי מים בסיר
תיקחי את כל הירקות שיש בבית שכבר לא כל כך טובים,
תחתכי קטן קטן ותכניסי הכל לסיר... 
אבל את הבצל צריך לטגן קצת (להזהיב) לפני שמכניסים לסיר.
תוסיפי קצת מלח, פלפל שחור וכף שמן זית.
זה יוצא א-מ-ח-י-י-ה (באידיש: מחייה נפשות).
ואז הסבירה לי איך לשדרג את המרק:
אם את רוצה מרק יותר מלא...
אז כשהמרק על האש, 
תשימי בצלחת קצת קמח, עם בצל מטוגן ומלח,
תערבבי עם קצת מים, שיהיה בצק...
ואז כשהמרק חם חם חם (רותח) את לוקחת בכף חתיכות קטנות מהבצק וזורקת בתוך המרק...
מחכה כמה דקות וזה יוצא פנטסטיק... 
ולהמחיש עד כמה המרק ייצא טעים היא אמרה לי:
"אם תעשי לבעלך מרק כזה הוא ינשק לך את הידיים".
                
                       *  *  *  *  *  *  *
טוב, אז אימא שלי צודקת, כך עושים מרק ירקות משובח... 
אבל, אני אשדרג קצת:
1. מוסיפים למרק, תבלין כורכום או קארי, לפי הטעם.
2. ואם הירקות הלא טובים בבית לא כוללים: תפו"א, דלעת וקישוא... אז בבקשה לקנות.
3. ובמקום הקופתאות של אימא, אפשר לעבות את המרק עם כוס גריסים, שיתבשל יחד עם כל הירקות.


להגשה:
1. מכינים עלי חסה חתוכים (עדיף לערבב כמה סוגי חסה)
2. פותחים קופסאת גרעיני תירס.
3. בעת ההגשה - מוסיפים למנה:
    2 כפות גרעיני תירס 
    ומפזרים מעל כמות נדיבה של עלים ירוקים.




מוזמנים להצטרף לדף "מרק לוינסקי" בפייסבוק





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה